آخرین تقلاهای رژیم صهیونیستی علیه توافق-راهبرد معاصر
«راهبرد معاصر» گزارش می دهد؛

آخرین تقلاهای رژیم صهیونیستی علیه توافق

در دو دهه اخیر صهیونیست‌ها نشان داده‌اند از هیچ اقدامی علیه ضربه به ایران و منزوی کردن تهران در جامعه جهانی خودداری نمی‌کنند؛ به همین دلیل آنها به دنبال شکست مذاکرات رفع تحریم‌ها هستند تا به این وسیله بهانه لازم برای تشدید فشارها علیه تهران و تقویت سناریوی حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای کشورمان تقویت شود.
محمد بیات؛ کارشناس مسائل منطقه
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 21
کد خبر: ۱۴۷۷۹۳

آخرین تقلاهای رژیم صهیونیستی علیه توافق در دسترس

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ رژیم صهیونیستی از روزهای نخست مناقشه هسته‌ای ایران یکی از متغیرهای تأثیرگذار بر روی قدرت‌های غربی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده است. در مورد پرونده هسته‌ای ایران میان سیاست‌مداران و نظامیان صهیونیست دو دیدگاه کلی وجود دارد؛ دیدگاه نخست، مخالف هرگونه مذاکره با تهران و خواهان اقدام نظامی هماهنگ بین‌المللی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران هستند و نگاه دوم، به مانند گروه نخست به دنبال نابودی برنامه هسته‌ای ایران هستند، اما معتقدند برای جلوگیری از پیشرفت صنعت هسته ای ایران لازم است چیزی شبیه به «سرعت‌گیر» جلوی پیشروی آن را بگیرد.


هم‌اکنون صدایی که از تل‌آویو صادر می‌شود، همنوا با گروه نخست است و به نظر می‌آید این رژیم با آموختن از تجربه کمپین فشار حداکثری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به دنبال تضعیف تهران و رسیدن به نقطه تجاوز نظامی است.


18 و 19 آگوست حساب کاربری انگلیسی شبکه ایران اینترنشنال وابسته به عربستان سعودی در توییتر با انتشار توییت‌هایی سعی کرد علاوه بر برشمردن امتیازهای ادعایی که آمریکا به ایران داده است، زمینه فشار افکار عمومی آمریکا و نئوکان‌ها را علیه دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا فراهم کند.


این شبکه 18 آگوست با هدف بزرگ‌نمایی امتیازات داده شده به ایران در توییتی نوشت: فهرستی از امتیازاتی که آمریکا به ایران در گفت‌وگوهای وین داده و در محافل محافظه‌کار نزدیک به (آیت الله) رئیسی، رئیس جمهور ایران منتشر شده است، به وسیله ایران اینترنشنال انگلیسی منتشر می‌شود؛ 1. رفع تحریم‌های 17 بانک 2. آزادسازی فوری 7 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی 3. رفع تحریم‌های 150 مؤسسه از جمله ستاد اجرایی فرمان امام 4. فروش 50 میلیون بشکه نفت در 120 روز 5. لغو سه فرمان اجرایی ترامپ در روز نخست رفع تحریم ها 6. معافیت شرکت‌های خارجی از تحریم‌ها در صورت خروج آمریکا.

رفتارشناسی این شبکه ماهواره ای به خوبی نشان می‌دهد مدیران و عوامل این شبکه در برابر هرگونه عادی‌سازی تصویر ایران در فضای رسانه‌ای جهان مقاومت می کنند و به دنبال افزایش فشار سیاسی، اقتصادی و حتی حمله نظامی به کشورمان هستند


یک روز بعد، این حساب کاربری اقدام به بازنشر این توییت با عنوان اعطای امتیاز به ایران در جلسه غیر علنی می‌کند. در پاسخ به این توئیت هنری روم، از پژوهشگران «گروه اوراسیا» نوشت: به خاطر داشته باشید این توئیت گزارشی تأئید نشده از تلاش ایران برای دستیابی به توافق است که در محافل محافطه‌کار منتشر شده است، پس با احتیاط بخوانید. این گزارش من را یاد نبرد فک‌شیت‌ها در سال 2015 می‌اندازد.

 


نکته جالب تأمل در این بازی توئیتری پاسخ باراک راوید، خبرنگار حوزه امنیتی رژیم صهیونیستی در واکنش به توئیت شبکه ایران اینترنشنال است. وی در توئیتی نوشت: به طور منظم موساد از این رسانه برای جنگ اطلاعاتی خود استفاده می‌کند.


نوشتن چنین توئیتی آن هم از طرف فردی همچون راوید نشان دهنده عمق روابط مدیران ایران اینترنشنال با موساد است. از سال‌های قبل صحبت از ارتباط میان شبکه ایران اینترنشنال و سران سعودی به شکل جدی مطرح بود، اما تا امروز از ارتباط این رسانه با صهیونیست‌ها سخن زیادی به میان نیامده بود.


رفتارشناسی این شبکه ماهواره ای به خوبی نشان می‌دهد مدیران و عوامل این شبکه در برابر هرگونه عادی‌سازی تصویر ایران در فضای رسانه‌ای جهان مقاومت می کنند و به دنبال افزایش فشار سیاسی، اقتصادی و حتی حمله نظامی به کشورمان هستند. صحبت‌های مکرر میهمانان این شبکه در زمینه تجزیه یا حمله نظامی به ایران نشان دهنده عمق خصومت آنها با دولت-ملت ایران است. حال افشاگری راوید نشان می‌دهد نه تنها خط عملیات روانی علیه ایران را دنبال می‌کنند، بلکه در هماهنگی با سایر سرویس‌های اطلاعاتی به دنبال ضربه به منافع ملی ایران است.

در ادامه این تلاش‌های ضد ایرانی قرار است هفته آینده مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به آمریکا سفر کند و پیام این رژیم را به همتایان آمریکایی خود برساند


به نظر می‌آید افزایش زمزمه‌ها در زمینه توافق بر سر رفع تحریم ها سبب آشفتگی رژیم صهیونیستی شده است و آنها برای به نتیجه نرسیدن این توافق از تمام توان خود استفاده می‌کنند. در آخرین اظهار نظر مقام های صهیونیست، یئیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اروپا و آمریکا خواست تا مذاکره در زمینه پیش نویس نهایی توافق بر سر رفع تحریم ها علیه ایران را متوقف کنند. 19 آگوست لاپید در جمع خبرنگاران مدعی شد متن پیشنهادی اروپا خواسته‌های آمریکا را تأمین نمی‌کند. با وجود این، ایران از پذیرش صریح آن خودداری کرده است. به همین دلیل وقت آن رسید تا پیامی قوی به ایران ارسال شود.


وی در ادامه یاوه گویی‌های خود رژیم صهیونیستی را متعهد به توافق احتمالی دانست و حق هدف قرار دادن تأسیسات هسته‌ای ایران و نیروهای وابسته به محور مقاومت را برای این رژیم محفوظ دانست. لاپید همان روز در تماس تلفنی با اولاف شولتز صدراعظم آلمان، تام نیدس سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی و تد دویچ نماینده فلوریدا علیه برنامه هسته‌ای ایران به رایزنی پرداخت. در ادامه این تلاش‌های ضد ایرانی قرار است هفته آینده مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به آمریکا سفر کند و پیام این رژیم را به همتایان آمریکایی خود برساند.

 

بهره سخن

ترور دانشمندان هسته‌ای، خرابکاری در تأسیسات صنعتی-هسته‌ای، ربودن اسناد و پرونده‌های هسته‌ای، پرونده‌سازی ایران تهران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، انتقال ویرویس استاکس‌نت به تأسیسات هسته‌ای ایران و ... تنها گوشه‌ای از اقدامات خضمانه رژیم صهیونیستی علیه منافع و امنیت ملی کشورمان است. در دو دهه اخیر صهیونیست‌ها نشان داده اند از هیچ اقدامی علیه ضربه به ایران و منزوی کردن تهران در جامعه جهانی خودداری نمی‌کنند؛ به همین دلیل آنها به دنبال شکست مذاکرات رفع تحریم ها هستند تا به این وسیله بهانه لازم برای تشدید فشارها علیه تهران و تقویت سناریوی حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای کشورمان تقویت شود. 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار